TransferHUB to inkubator innowacji społecznych jest prowadzony w partnerstwie przez Fundację Inicjatyw Społeczno-EkonomicznychForum Odpowiedzialnego Biznesu. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.1. Innowacje społeczne. Operatorem środków w Polsce jest Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych

Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych (FISE) jest niezależną organizacją non-profit, działającą od 1990 roku. Działalność Fundacji koncentruje się wokół kwestii bezrobocia, rynku pracy i zatrudnienia. Do tej pory zrealizowaliśmy ponad 150 projektów, przeszkoliliśmy prawie 8 tysięcy pracowników publicznych i niepublicznych instytucji rynku pracy oraz wydaliśmy kilkadziesiąt publikacji poświęconych tematyce rynku pracy. Strategie opracowane w FISE tworzą ramy dla działań zmierzających do stałego, stabilnego rozwoju w kilkunastu polskich miastach i gminach. Ich celem jest określenie sposobów odpowiadania na najbardziej tragiczne potrzeby lokalne, koncentrując się na rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem istniejących lokalnych zasobów.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Misją Forum Odpowiedzialnego Biznesu, największej organizacji pozarządowej zajmującej się CSR, jest działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, inspirowanie biznesu, który zmienia świat, łączenie ludzi, którzy zmieniają biznes. Stowarzyszenie powstało w 2000 roku z inicjatywy środowisk gospodarczych, akademickich i pozarządowych, posiada status organizacji pożytku publicznego. Od 2002 roku Forum jest narodowym partnerem CSR Europe – sieci organizacji promujących koncepcję odpowiedzialnego biznesu w Europie. Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest pierwszą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility, CSR) w kompleksowy sposób.

 

Zespół Inkubatora TransferHUB tworzą:

Julia Koczanowicz - Chondzyńska

Koordynatorka TransferHUB

W FISE od 2007 roku. Z wykształcenia politolożka po UW, specjalistka w zakresie ekonomii społecznej, współpracy międzysektorowej, społecznej odpowiedzialności biznesu. W FISE zaczynała od organizowania szkoleń.

Prowadziła też Konkurs na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku im. Jacka Kuronia i miejsce aktywności lokalnej – Warsztat Warszawski. Jest doradczynią w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej, autorką i koordynatorką projektów, a od 2018 Prezeską FISE.

Karina Augustyniak

Specjalistka ds. rekrutacji i wsparcia

Z wykształcenia ekonomistka. Współzałożycielka Fundacji Polska Bez Barier. Tworzyła programy szkoleniowe, koordynowała projekty dot. dostępności, a także wdrażała innowacyjne rozwiązania. Fanka dostępności i aplikacji.

Lubi dobrze myśleć o zmianach, o ludziach i o sobie. Od niedawna w zespole TransferHUB. Będzie towarzyszyć innowatorom od prototypowania innowacji, aż po jej skalowanie.

Weronika Chodacz

Specjalistka ds. animacji ekosystemu innowacji

Z wykształcenia antropolożka po Uniwersytecie Jagiellońskim. Animatorka, facylitatorka, trenerka procesu grupowego. Prowadzi badania w działaniu i ewaluacje w duchu antropologii publicznej. Wspiera partycypację osób

doświadczających wykluczenia społecznego. W TransferHub animuje ekosystem innowacji.

Piotr Drygas

Specjalista ds. weryfikacji innowacji

Absolwent MISH UW, z wykształcenia filozof, obecnie doktoryzuje się z socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. W FISE i w TransferHUB po raz drugi, tym razem zajmuje się weryfikowaniem projektów

innowacji zgłaszanych do Inkubatora. Aktywista społeczny w przestrzeni uniwersyteckiej, inicjator organizacji studenckich i protestów akademickich. Naukowo badacz ruchów społecznych i ekologicznych.

Łukasz Komuda

Specjalista ds. weryfikacji innowacji

Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych UW. W latach 2009-2012 zastępca redaktora naczelnego i p.o. redaktora naczelnego miesięcznika „Businessman.pl”. Ekspert rynku pracy i redaktor portalu Rynekpracy.org w FISE.

Zajmuje się także obszarami demografii, ekonomii społecznej i dyskryminacją na rynku pracy. Współpracuje m.in. z agencją zatrudnienia Randstad, Fundacją IDEA Rozwoju, Fundacją im. Róży Luksemburg, Fundacją Inicjatyw Strategicznych Instrat, Towarzystwem „Więź”, „Krytyką Polityczną” i OKO Press.

Agnieszka Krupa

Specjalista ds. rozliczeń i sprawozdawczości

w FISE od 2007 roku, posiada wieloletnie doświadczenie w koordynowaniu i rozliczaniu projektów ze środków UE (Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, PO KL, POWER, RPO WM), krajowych jak FIO, Program ASOS, dotacje z Urzędu Miasta

czy prywatnych (Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności), projektów finansowanych z funduszy norweskich (Fundusze EOG). W projekcie odpowiedzialna za obsługę procesu podpisywania umów grantowych zgodnie z założonymi procedurami, sprawozdawczość i monitorowanie postępów finansowego i merytorycznego oraz rozliczanie grantów.

Marzena Strzelczak

Prezeska Zarządu i Dyrektorka Generalna FOB

Od 2016 roku odpowiada także za rozwój Karty Różnorodności i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej. Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju, zarządzania różnorodnością, członkini jury wielu

konkursów: Verba Veritatis, LGBT+,Business Awards, Gwiazdy Dobroczynności, Pióro odpowiedzialności, Ludzie którzy zmieniają biznes.

Na co dzień zarządza Zespołem FOB, uczestnicząc w kształtowaniu wszystkich projektów i programów łącząc to z pracą w Zarządzie nad strategicznym rozwojem organizacji.

Ekspertka związana wcześniej z sektorem biznesowym, branżą finansowo-ubezpieczeniową i energetyczną, gdzie odpowiadała za projekty komunikacji korporacyjnej, dialogu ze społecznościami lokalnymi oraz tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w dużych grupach kapitałowych.

Karol Krzyczkowski

menedżer projektów

W FOB ekspert w dziedzinie wolontariatu, w tym wolontariatu pracowniczego. Menedżer projektów, trener, administrator serwisów internetowych, realizator transmisji na żywo w mediach społecznościowych.

Animator grupy koordynatorów wolontariatu pracowniczego firm partnerskich FOB. Z ramienia FOB uczestniczy w pracach Branżowej Komisja Dialogu Społecznego ds. Organizacji Wspierających w Urzędzie m.st. Warszawy, gdzie m.in. ocenia merytorycznie wnioski składane w ramach otwartych konkursów ofert.

Od 2004 związany zawodowo z trzecim sektorem. Przez ponad 10 lat pracował z Centrami Wolontariatu w Kielcach, Warszawie i Gdańsku, oraz jako wolny strzelec z różnymi innymi inicjatywami społecznymi.

Miłosz Marchlewicz

menedżer promocji, komunikacji i projektów

W FOB zajmuje się bieżącą aktualizacją portalu Odpowiedzialnybiznes.pl i obsługą mediów społecznościowych FOB. Odpowiada także za promocję i komunikację działań w ramach Karty Różnorodności.

Dołączył do zespołu Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku 2017 r. Kierował realizacją programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu.

Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmie budowlanej wchodzącej w skład Grupy PSB, gdzie odpowiadał za marketing, PR i CSR oraz mediach lokalnych. Absolwent kulturoznawstwa (spec. komunikacja kulturowa) na Uniwersytecie Gdańskim.

Agnieszka Siarkiewicz

starsza menedżerka ds. komunikacji i promocji

Odpowiada za promocję i realizację strategii komunikacji organizacji. Wspiera zarządzanie programami organizacji. Zarządzała działaniami komunikacyjnymi przy kolejnych edycjach Targów CSR od 2016 roku.

Zajmowała się opracowaniem strategii komunikacji m.in. takich projektów jak: Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” (w tym edycje za 2015-2016, 2018), Konkurs Raporty Społeczne, współorganizowanej konferencji „Społecznie odpowiedzialni – regionalnie o przyszłości”. Od strony komunikacji i promocji również czuwała nad planowaniem i realizacją jubileuszu „15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce”.

W zakresie zarządzania programami wspiera organizację pracy pracowników Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jako starsza menedżerka włączona jest w prace nad całoroczną agendą działań stowarzyszenia.

Izabela Zielińska

starsza menedżerka ds. finansowo-kadrowych

Od października 2015 zapewnia wsparcie zespołu w zarządzaniu finansami, dokumentacji kadrowej i koordynacji umów z Partnerami FOB. Od 1995 r. zawodowo zaangażowana w projekty finansowo-księgowe dla partnerów biznesowych

reprezentujących różne branże w tym także dla organizacji non-profit. Jest magistrem ekonomii, posiada licencję Ministerstwa Finansów, jest także absolwentką studiów podyplomowych związanych z zarządzeniem, pośrednictwem i wyceną nieruchomości. Lubi język liczb, ale też nie mniej ważne jest dla niej DNA organizacji w której pracuje oraz jasny system wartości i kodeks etyczny partnerów biznesowych.