Nazwa innowacji
Roboty nie improwizują, więc ty improwizuj!
Kto pomaga?
Arkadiusz Nepelski, Joanna Nepelska
Komu pomaga?
Uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Główne wyzwanie, na które odpowiada innowacja
W edukacji szkolnej największy nacisk kładzie się na wiedzę, nie są wzmacniane kompetencje miękkie, które – jak wynika z prognoz – będą miały duże znaczenie w przyszłości na rynku pracy, gdzie człowiek będzie współpracował lub rywalizował o pracę z maszynami. Brakuje metod aktywnych, atrakcyjnych i angażujących. Treści przekazywane w szkole bardzo często są przestarzałe i nie odnoszą się do rzeczywistych wyzwań. Nowe formy nauczania mają pomóc uczniom w nabyciu kompetencji przyszłości.
Rozwiązanie
Zaproponowanie atrakcyjnej, aktywnej formy pracy z uczniami, która pozwoli na trenowanie umiejętności miękkich i przekazanie treści dotyczących wyzwań przyszłego rynku pracy. Formuła ma być kojarzona z zabawą, angażować emocje i zachęcać do współdziałania. Takie kompetencje jak inteligencja emocjonalna, praca zespołowa czy umiejętność rozwiązywania problemów będą rozwijane podczas improwizacji.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tej innowacji i otrzymać dodatkowe materiały w mp4, napisz do nas!